A rombolás és szabályozása a gyerekpszichoterápiában

Absztrakt: 

A tanulmány azzal a hatással foglalkozik, amit a destrukció mind a kapcsolatra, mind a gyerekkel foglalkozó szakemberre gyakorol. A rombolás ugyanis próbára teszi a terapeuta megfigyelő és tartalmazó képességét, és ezzel a kapcsolat biztonságát veszélyezteti. Esetrészlet illusztrálja, hogy milyen tévutakra kényszeríthet ennek a romboló érzésnek a jelenléte, vagy éppen az eltüntetésére tett tudattalan erőfeszítés. A destruktív affektusok
hatása olyan védekezést is mozgósíthat, ami elzár a folyamat aprólékos megfigyelésétől. Egy másik, jellegzetes védekezési mód lehet a szakmai identitás megerősítése. Szerző a fejlődésről alkotott elképzelések változását is érintve amellett érvel, hogy a rombolás a tartalmazatlan, és így a terápiás kapcsolatban is először elgondolhatatlan affektusok megjelenési formája. A terapeuta feladata abban rejlik, hogy az interszubjektív
kapcsolat lehetőségeit kiaknázva kövesse nyomon a rombolás keltette saját érzéseit, mert így válik képessé a gyerek érzéseinek jelzett tükrözésére.

A teljes tanulmány csak előfizetők számára olvasható! Az előfizetéshez regisztráció és bejelentkezés szükséges. Bejelentkezés után elő lehet fizetni azonnal online Paypal számláról vagy az alábbi megrendelőlap kitöltésével, átutalással. Utóbbi esetben meg kell várni, hogy az adminisztrátorunk aktiválja az előfizetést és csak utána lehet, bejelentkezés után olvasni az online tartalmakat. Az adminisztrátorral közvetlenül ide kattintva vehető fel a kapcsolat.